חרדות ודיכאון > מחפשים המלצה על פסיכולוג בתל אביב?

המלצה על פסיכולוג | דסובלים משיברון לב? אובדן? משבר בחיי הנישואין? הפרעה כפייתית? מחפשים פסיכולוג פרגמטי? אמפתי? מעוניינים בהמלצה על פסיכולוג בתל אביב? הפסיכולוגית הקלינית הבכירה, ד"ר יעל שלזינגר, מסבירה שבמהלך החיים אנו עשויים להיתקל בלא מעט סיטואציות, מצבים ופרשות דרכים שבגינם אנו נזקקים ליד מסייעת ומכוונת, המציעה לנו כלים המאפשרים לנו לסדר את הרגשות והמחשבות ולהתגבר על המכשולים המפריעים בתפקוד.

 

עם זאת, כל מי שמחפש פסיכולוג טוב עלול למצוא את עצמו בדילמה לא פשוטה, בין היצע הנרחב של הפסיכולוגיים, המטפלים והגישות הטיפוליות הקיימים כיום בתחום, וכאן המקום לשאלות כמו איזו גישה טיפולית היא הנכונה ביותר עבורנו, או האם הפסיכולוג שחולל פלאים אצל האקס האחות החברה, אכן יהיה יעיל באותה המידה גם במקרה הפרטי שלנו?

 

הגישות הטיפוליות המקובלות כיום

 

ד"ר יעל שלזינגר מציינת שבשעת קבלת המלצה על פסיכולוג בתל אביב, חשוב להכיר את הגישות הטיפוליות המקובלות כיום, זאת על מנת לבחון איזו מבין הגישות השונות היא המותאמת ביותר לטיפול בבעיה הספציפית שממנה אנו סובלים ולאיזו מבין הגישות השונות אנו הכי מתחברים.

 

באופן כללי, ניתן לסווג את הטיפולים הפסיכולוגיים לשלוש קטגוריות מרכזיות שהן הפסיכותרפיה הדינמית, הגישה הקוגניטיבית-התנהגותית והגישות ההומניסטית והאקזיסטנציאליסטית. על פי הגישה הקוגניטיבית-התנהגותית מעוצב האדם באמצעות גירויים חיצוניים ופועל מתוך דפוסי חשיבה אופייניים.

 

לפי הפסיכותרפיה הדינמית פועל האדם מתוך קונפליקטים פנימיים ובלתי מודעים המובילים למצוקות, בעוד שהגישה ההומניסטית והגישה האקזיסטנציאליסטית תופסות את האדם כבעל בחירה חופשית המאפשרת לו לשלוט על גורלו.

 

שיטת ה"פה לאוזן"

 

במציאות עשויים הגבולות בין השיטות להיות מטושטשים, כשבתחומים מסוימים הן לעתים גם משיקות זו לזו. כמו כן, ישנם פסיכולוגים שהנם אינטגרטיביים או אקלקטיים, המשלבים בין מספר שיטות טיפוליות שונות בהתאם לצורכי המטופל.

 

כמו בתחומים אחרים, שיטת ה"פה לאוזן" לצורך קבלת המלצה על פסיכולוג בתל אביב עשויה לפעול גם כאן, ותמיד רצוי לקחת המלצות על איש מקצוע טוב ממשפחה וחברים. עם זאת, ד"ר יעל שלזינגר מדגישה שכדאי גם לקחת בחשבון שלא כל מה שמחולל פלאים אצל האחד, יהיה בהכרח מתאים ואפקטיבי גם לאחרים.

 

על כן, למרות שהמלצות מהוות, אמנם, גורם חשוב, חשוב להתייחס אליהן בעירבון מוגבל, מהסיבה שכל טיפול הוא בגדר חוויה אישית אינדיבידואלית, שתוצאותיו מושפעות לא מעט הן מהגישה הטיפולית שבה בוחר הפסיכולוג לעשות שימוש והן מאופי התקשורת, הכימיה והחיבור שנרקם בין המטפל והמטופל.