מתח נפשי > לנהל אורח חיים ללא מתח נפשי

העידן בו אנו חיים מאלץ רבים מאתנו להתמודד עם משימות רבות מדי יום. בשל ריבוי המשימות אנו נקלעים לפעמים לסיטואציות בהן אנו לוקחים יותר מדי אחראיות מזו שאנו באמת יכולים לשאת. בשל עובדה זו מתחילים להיווצר אצלנו תחושות של מחנק, קושי, לחצים ולעתים רבות גם מתח נפשי.

למה לסבול ממתח נפשי

 

זה טבעי שתרגישו לחץ כאשר עליכם לבצע משימות רבות, לקבל החלטות רבות ולהפעיל את הראש מהרגע שאתם קמים ועד הרגע שאתם חוזרים לישון, אך כאשר הלחץ והמתח הנפשי (שלעתים עשוי להיות חיובי) עובר את הגבול, אנו מצריכים טיפול מיידי.

סימפטומים שיצביעו על מתח נפשי:

בהיעדר טיפול מיידי ומהיר לתחושות הלחץ והמתח הנפשי הגוף והנפש שלנו יתחילו לשלם את המחיר. עשויות להתחיל להיווצר אצלנו בעיות בריאותיות של לחץ דם, מחלות לב, קשיי שינה, הפרעות אכילה ואפילו בעיות שאינן בהכרח פיזיות כמו: חרדה ודיכאון.

טיפול מקצועי:

ד"ר יעל שלזינגר, פסיכולוגית קלינית בכירה, מספרת על כך שכל אחד מאיתנו יכול לחוות מתחים נפשיים ולחץ באיזשהו שלב בחיינו וכי ניתן לטפל בזה באמצעות הדרכה נכונה. במידה ואתם חשים לחצים ומתחים נפשיים המפריעים לכם לתפקודכם היומיומי יהיה עליכם לגשת לטיפול מקצועי אצל פסיכולוג או פסיכיאטר.

טיפול טבעי:

אם אתם מעוניינים בפתרונות עצמאיים ואולי אפילו זולים יותר, תוכלו לנסות מספר טיפולים טבעיים. חלקם עשויים לעזור לכם, חלקם פחות. בכל מקרה איננו ממליצים לוותר על הטיפול המקצועי.

טיפול טבעי בלחצים ומתח נפשי באמצעות:

  • מוסיקה – מחקרים מצאו כי מוסיקה מפחיתה את קצב הלב ולחץ הדם ובכך מפחיתה גם לחצים ומתחים נפשיים. קחו לעצמכם מספר דקות ביום להירגע עם מוסיקת רקע נעימה שאתם אוהבים.
  • פעילות ספורטיבית – גם כזו שאינו מאומצת תסייע לכם רבות להעלאת מצב הרוח (בנוסף לבריאות הגוף) וזאת על ידי התגברות פעילות הכימיקלים הטובים במוח הנקראים אנדורפינים.
  • תה קמומיל – תה מומלץ כיום על ידי רופאים ונטורופתים רבים וזאת בשל השפעתו המרגיעה על מערכת העצבים.
  • תרגילי נשימה – למדו תרגיל נשימה או שניים קצרים שתוכלו לבצע בכל רגע נתון ובכל מקום כאשר אתם מתחילים להרגיש את מד הלחץ עולה.